Potęga mailingu

Obrazek - Potęga MailinguObecnie odpowiednio stworzony mailing jest jednym z najpotężniejszych narzędzi reklamowych. Dlatego też coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie newsletterów. Połączenie ich ze znajomością swoich klientów potrafi zwiększyć sprzedaż nawet o kilkaset procent. W tym artykule zaprezentuję Ci cały proces tworzenia mailingu. Począwszy od określenia grupy docelowej po wysłanie skutecznych wiadomości sprzedażowych.

 

Do kogo piszemy?

Do stworzenia dobrego mailingu potrzebna jest wiedza o naszym kliencie. Możesz ją zdobyć poprzez różnego rodzaju ankiety bądź korzystając z firm zajmujących się analizą grup docelowych. Warto o to zadbać ponieważ pisząc do wszystkich tak naprawdę nie docierasz do nikogo.

 

Co pisać?

Gdy masz już określoną grupę docelową możesz rozpocząć pisanie. Twój mailing powinien różnić się w zależności od branży w której działasz.

W przypadku sprzedaży szkoleń śmiało możesz dzielić się swoją wiedzą. Dzielenie się wiedzą, którą do tej pory sprzedawałeś wydaje się absurdalne, ale próbki Twojej wiedzy potrafią zachęcić do kupna całego kursu. Jest to bardzo dobra strategia, która pozwala na znaczne zwiększenie sprzedaży.

W przypadku innych branż, także warto dzielić się wiedzą. W przypadku sklepu internetowego możesz na przykład opisać w jaki sposób wybrać najlepszy dla klienta produkt z danej kategorii.

Nie przejmuj się jeżeli nie potrafisz pisać ciekawych tekstów. Na rynku działa wiele firm, które mogą wykonać to za Ciebie. Już teraz napisz na: kontakt@twojcopywriter24.pl

 

Jak stworzyć newsletter?

Do tego celu najlepiej wykorzystać darmowe platformy. Obecnie istnieje wiele narzędzi takich jak na przykład FreeBot (http://freebot.pl/). Po zarejestrowaniu się na platformie otrzymasz szereg filmów pokazujących działanie poszczególnych funkcji, ułatwiając stworzenie własnego newslettera. W internecie dostępnych jest także dużo szkoleń dotyczących obsługi różnych systemów autoresponderów.

Gdy wybierzesz już platformę powinieneś stworzyć zarys tego jak ma wyglądać Twój mailing. Określ co będzie w sobie zawierał i jak długi będzie. Jest to bardzo ważne dla stworzenia odpowiedniego tytułu. Jeżeli zamierzasz wysyłać swoim klientom kurs nie powinien być on zbyt długi. Najlepiej jeżeli będzie to kilka emaili zawierających proste do wdrożenia i skuteczne wskazówki. Wtedy w tytule warto określić ile dni będzie trwał kurs.

Przykładowo:

Zmień swoją sylwetkę w dwa tygodnie.

Trzydniowy kurs zarabiania dużych pieniędzy.

Dwutygodniowy kurs po którym osiągniesz wolność finansową.

 

Samą treść newslettera najlepiej tworzyć w programie Word. Automatycznie poprawi on wszystkie błędy ortograficzne a dodatkowo jest wygodniejszy od edytorów dostępnych w autoresponderach.

 

Jak zwiększyć sprzedaż?

W tym miejscu powinieneś mieć już założone konto w autoresponderze. Wiesz już także do kogo piszesz i co będziesz pisał. Należy więc przejść do sedna sprawy czyli pisania. Sprzedaż za pomocą mailingu polega na umieszczeniu linków do twojej oferty w treści. Nie mogą być one zbyt nachalne. W treści powinien znaleźć się co najmniej jeden ale nie więcej niż trzy linki do Twojego produktu. Pozostałe linki do Twojej strony oraz innych usług umieść pod samą treścią.

 

Najważniejsza zasada pisania mailingu

Pamiętaj, że piszesz do ludzi. Odwołuj się więc do ich potrzeb. Jeżeli nie będziesz tego robił zapomnij o tym, że twoja sprzedaż wzrośnie. Za pomocą mailingu powinieneś przede wszystkim budować relacje z czytelnikami. Staraj się ich jeszcze lepiej poznać. Możesz nawet spróbować zaprzyjaźnić się z nimi. Gdy staniesz się dla swoich czytelników wiarygodny zaczną oni kupować twoje produkty. Co więcej będą oni polecać je swoim znajomym. A Ty staniesz się ich autorytetem. Zapomnij więc o spamowaniu linkami do produktu i swojej oferty.

Pamiętaj też o tym, że mailing nie musi sprzedawać od razu. Jest to swego rodzaju inwestycja. Raz stworzony mailing będzie stale dla Ciebie pracował. Warto więc przyłożyć się do jego stworzenia.

 

Polityka prywatności

Aby nie zostać oskarżonym o spam warto stworzyć własną politykę prywatności. Powinna zawierać ona informację na temat tego w jaki sposób przechowywane będą dane użytkowników oraz rzeczy, które możesz robić w ramach subskrypcji. Jeżeli nie potrafisz samodzielnie stworzyć polityki prywatności, wzoruj się po prostu na gotowych w internecie szablonach. Gotową politykę umieść na swojej stronie i dodawaj pod emailami link do niej.

 

Buduj bazę samodzielnie

Ostatnim ważną rzeczą jest samodzielne budowanie bazy. Kupowanie gotowych baz mailingowych jest zazwyczaj stratą pieniędzy. Ze względu na różnorodność osób w takiej grupie bardzo ciężko trafić do nich ze swoją ofertą. Kupiona baza może nie przynieść nam żadnych zysków.

 

Podsumowanie

Podsumowując po przeczytaniu tego artykułu powinieneś wiedzieć w jaki sposób tworzyć własny mailing. Mając te podstawowe informacje będziesz w stanie wdrożyć system newsletterów na swojej stronie i budować relacje z klientami.

 

Jeżeli jednak nadal masz problem z napisaniem odpowiedniej treści do mailingu zapraszam do kontaktu na adres email: kontakt@twojcopywriter24.pl

Stworzę dla Ciebie cały plan email marketingu dzięki któremu twoje zyski znacząco wzrosną.

Posted in Copywriting and tagged , , .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>